Informasjon om nytt biblioteksystem

Informasjon om nytt biblioteksystem

Vi har nå byttet biblioteksystem. Det nye systemet heter Quria og erstatter Bibliofil. Dette innebærer noen få endringer for deg som låner.

 

Vil det gamle lånekortet ditt fortsatt fungere?
Det fysiske lånekortet vil fungere som normalt med det nye systemet. 
Bibliofil-appen virker bare hvis du har lånekort tilknyttet et annet bibliotek som bruker Bibliofil.

Hva skjer med mine opplysninger?
Alle opplysningene om deg og dine lån er overført til det nye systemet. Du bruker samme lånekortnummer, og har du tilgang til meråpent, videreføres den. Alle reserveringer og lånerhistorikk følger også med. Hvis du brukte huskelistene i Bibliofil er disse dessverre borte.

OBS: Alle vil nå motta varsler på e-post, ikke SMS. Dette gjelder også om du tidligere har takket ja til SMS-varsling. Det er mulig å endre til SMS-varsling selv, ved å logge deg inn på Mine sider.

Finnes det en app for det nye systemet?
For det nye systemet, Quria, er det foreløpig ingen app. Dette er under arbeid, og vi håper den nye appen vil være klar i løpet av 2022. Du kan enkelt logge inn på Mine sider direkte fra vår nye hjemmeside, dette fungerer fint både på pc, nettbrett og mobil. Der kan du søke, reservere og fornye akkurat som før. Der finner du også lånekortet ditt digitalt.

Søk i katalog / Mine sider:
Søk i katalog og innlogging på mine sider er nå tilgjengelig via hjemmesiden. Det ser litt annerledes ut enn tidligere, men fungerer etter samme prinsipper. Ved å logge inn kan du på min profil velge standard hentested (Hokksund, Fiskum eller Skotselv) slik at du slipper å legge dette inn i etterkant av hver reservering. 

Ta kontakt med oss hvis det er noe du ikke får til eller vil gi tilbakemeldinger på ting som ikke fungerer.

 

Språkvelger